Últimes notícies:

Noemí Llauradó treu pit de l’àrea metropolitana en el balanç del primer any del mandat

per: Jordi Olària Gras

La presidenta de la Diputació de Tarragona fa balanç subratllant, també, l’Impuls Dipta

Molt fructífer i profitós. Així defineix Noemí Llauradó el primer any del mandat 2023-2027 a la Diputació de Tarragona. La presidenta subratlla l’aprovació de l’Impuls Dipta, un programa d’ajuts econòmics per als municipis de la demarcació que té com a principal atractiu que els alleugereix la càrrega burocràtica. Amb el pla aprovat, ja s’han començat a signar els primers convenis amb els municipis que s’hi adhereixen.

També s’han subvencionat projectes perquè pobles de la Conca de Barberà puguin connectar-se a la xarxa del Consorci d’Aigües de Tarragona, assegurant-se, així, el subministrament d’aigua. Una altra de les fites d’aquest primer any és la compra de l’antic edifici de Caixa Tarragona per situar-hi la seu de la Diputació.

Foto d’arxiu de la constitució del Grup Motor de l’Àrea Metropolitana | Canal Reus

L’àrea metropolitana, la gran aposta de futur per a la regió

Més enllà d’aquests tràmits, la institució s’ha implicat notablement en el grup motor de l’Àrea Metropolitana. Aquest projecte ha de servir perquè els Ajuntaments de la regió comparteixin recursos, tot i que encara no se n’ha delimitat l’àrea exacta d’influència. Llauradó resumeix que la voluntat és “mutualitzar recursos, és a dir, que els municipis aportin ingressos per fer serveis al conjunt de l’àrea metropolitana, no necessàriament al teu terme municipal, sinó amb la visió d’una ciutat conjunta”.

En aquest escenari, “la idea és que la Diputació faci de paraigua d’aquesta voluntat, això forma part del pla de mandat, i nosaltres acompanyem i assessorem perquè això avanci”, afegeix la presidenta. Tots els agents implicats fan incís en la importància que pot tenir una hipotètica àrea metropolitana en la mobilitat de la regió. Especialment tenint en compte l’arribada del tramvia i la fi de les actuals concessions públiques de les línies d’autobús interurbà.

Entrevista a Noemí Llauradó

AGENDA

RELACIONATS