A partir de l’1 d’octubre, quedarà tallat el tram entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, fet que ha portat Renfe a plantejar alternatives per als municipis afectats
D’aquí a 2 setmanes començaran les obres del túnel de Roda de Barà, que han d’allargar-se fins al mes de març. Cinc mesos de tall de vies entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, que han obligat Renfe a establir un pla alternatiu per als municipis afectats.
En el cas de Reus, a partir de l’octubre, s’ofereix un trajecte alternatiu fins a La Plana-Picamoixons, on s’enllaçarà amb l’R15 per enfilar fins a Sant Vicenç de Calders. Aquesta serà l’única opció, ja que no s’han ofert autobusos que surtin des del mateix municipi i arribin fins a Sant Vicenç.
A 12 dies d’aquest tall, un equip de Canal Reus s’ha acostat fins a l’estació reusenca, la segona amb més usuaris de la demarcació, per conèixer què opinen els viatgers de tot plegat.
Preocupació per la falta de busos
La plataforma Dignitat a les Vies ha explicat a Canal Reus que en un inici es va proposar que, en el cas de Reus, el tram que quedarà tallat, entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, fos substituït pel recorregut que passa per La Plana – Picamoixons.
Una alternativa que creien que havia de complementar un servei d’autobusos que connectés Reus amb l’entitat de població del Baix Penedès. Uns autobusos que, finalment, no passaran per Reus.
Un nou recorregut molt tensat
Des de la plataforma opinen que l’alternativa és bona, però que no hauria de ser l’única opció. I és que exposen que aquell recorregut ja està molt tensat per altres línies i pels trens de mercaderies, fet que pot comportar incidències, davant de les quals caldrà buscar solucions en uns busos que no estan previstos de manera ordinària.
En canvi, municipis com Tarragona, Cambrils o Vila-seca sí que tindran busos que connectin amb Sant Vicenç de Calders.
Incertesa i poca informació
Pedro Caro, portaveu de la plataforma, ha assegurat que els preocupa que a tan sols 12 dies no hi hagi informació suficient sobre les alternatives a les estacions. A banda, creuen que el tall, sumat a les actuals deficiències del servei ferroviari, desembocarà en un caos absolut un cop comenci l’octubre.
Precisament, en aquesta línia, l’Ajuntament de Reus ha assegurat que acompanyarà els usuaris en tot moment.