Situació estabilitzada a les autoescoles tarragonines

per: Sergi Hernández

Després d’uns anys convulsos per culpa de la falta de personal administratiu, les autoescoles recuperen progressivament l’estabilitat. A Catalunya, la província capdavantera, a hores d’ara, és la de Tarragona

La situació de les autoescoles arreu de Catalunya ha anat millorant progressivament. A més, diuen, que la província de Tarragona és la que està millor pel que fa al nombre d’operadors i la possibilitat de fer exàmens de forma més rutinària. Tot i això, els presidents provincials alcen la veu, ja que creuen que tot i la millora evident, encara es podria gestionar molt millor la situació.

Problemes recents de les autoescoles catalanes

Un dels principals inconvenients de les autoescoles és el fet que no hi hagi una plantilla de funcionaris fixa. Davant d’aquest problema, estan intentant cercar diverses opcions per contrarestar-ho i, cal afegir, que es mostren esperançats que aquestes puguin prosperar, tal com ho ha expressat Carles Oliver, president de l’Associació d’Autoescoles de la demarcació de Tarragona.

D’altra banda, també manquen professors per desenvolupar les hores pràctiques. Per tot plegat, la pràctica al volant durant “hores extres a les tardes” és una de les solucions que ja s’està implementant avui en dia en algunes autoescoles tarragonines.

Actualment, i ja fa uns anys, que es treballa amb un model repetitiu molt estabilitzat a l’hora de fer els exàmens de conduir. Primerament, executen les proves d’automòbil durant quatre dies a Reus. Posteriorment, dos més a Tortosa. I, per últim, les allarguen quatre dies més, en aquest cas, a Tarragona.

Finalment, cal remarcar, però, que certes autoescoles pateixen un petit hàndicap, perquè n’hi ha que no només fan classes pel permís B, que és el del cotxe, sinó que també en fa de vehicles pesants com ara camions o furgons. Aquests comporten una quantitat de minuts al volant molt més elevada.

AGENDA

28 d'Octubre

RELACIONATS