La mobilització veïnal que busca replantejar el trasllat de l’estació d’autobusos no és l’única que hi ha hagut a la zona de Mas Iglesias
A hores d’ara ja són 300 les persones que formen part del grup de la Plataforma en Defensa del Parc de Mas Iglesias. Demanen a l’Ajuntament que plantegi de forma diferent el trasllat de l’estació d’autobusos, i que l’ubiqui a l’altre costat de la via, en una zona que no està urbanitzada. Tenen por que els autobusos passin excessivament a prop de la zona educativa i que es malmeti el parc. Aquesta és la darrera de les reclamacions d’un col·lectiu veïnal molt mobilitzat.
La primera gran reivindicació del barri va anar associada a la cura del Roserar del parc de Mas Iglesias. Una reclamació que ha durat anys i que finalment s’ha resolt aquest 2024. El Roserar havia de ser un dels puntals de la zona, amb una rosa especialment creada per a l’ocasió. Actualment, s’ha reconvertit la zona en un parc que res té a veure amb l’original i alguns dels veïns ja asseguren que caldria tornar a revisar-lo.
L’estació de Bellissens i el pas de ciutat de Mas Iglesias
Més enllà del trasllat de l’estació d’autobusos i la reclamació de la millora del Roserar, els veïns de Mas Iglesias també van ser els qui van desencallar l’estació de Bellissens. Juntament amb la Federació d’Associacions de Veïns van aconseguir més de 3.000 signatures que van dur fins al govern de l’estat. Ara mateix, les obres són a punt de començar.
Els treballs es van adjudicar aquest passat mes de març i s’espera que l’estació pugui entrar en funcionament el 2025 o bé a principis del 2026. Una reivindicació assolida que ha obert la porta a una altra mobilització: els veïns ara estan en contra, per qüestions de seguretat, del pas de ciutat que ha de permetre connectar Mas Iglesias i la zona de l’Hospital travessant la via del tren de forma soterrada.