La demanda de talent continua creixent per quart any consecutiu i preveuen oferir unes 500 vacants al llarg del 2025
El Clúster TIC Catalunya Sud preveu obrir mig miler de vacants aquest 2025. Així ho ha anunciat en la presentació dels resultats de l’Observatori de Talent TIC, que ha recollit informació sobre les necessitats de talent tecnològic i digital de les empreses del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
L’any 2024, les empreses que formen part del Clúster van cobrir prop de 400 llocs de treball, mentre que 144 van quedar sense ocupar. És a dir, una de cada tres vacants no es van acabar cobrint.
De les seixanta empreses que van participar en l’estudi, un 75% ha crescut el darrer any incorporant nous perfils TIC, però sis de cada deu no han pogut completar els seus equips i la mitjana de rotació de talent en les empreses és del 5%.
1 de cada 3 vacants no es van cobrir l’any 2024
Amb tot, la demanda de talent es manté en ascens per quart any consecutiu i la previsió de noves vacants creix un 31% respecte a l’any passat. No obstant això, s’ha detectat una manca de perfils TIC i això suposa un impediment per al creixement del sector. És per això que remarquen la importància de duplicar la generació de talent TIC universitari i reforçar la formació professional.
“Les dades de l’Observatori de Talent TIC són molt bones, però representen una realitat: hem de superar el repte de trobar perfils per al nostre sector“, ha manifestat Pablo Mazón, president del Clúster TIC Sud.
L’informe també aporta altres dades rellevants sobre els perfils més buscats. Entre les vacants més sol·licitades se situen els llocs de treball de desenvolupament, tècnics, serveis i operació. Per una banda, augmenta la demanda de perfils de Project Manager, experts en Intel·ligència Artificial i Ciberseguretat. Per l’altra, cada cop més, les empreses valoren les competències transversals i tècniques entre els candidats i sol·liciten perfils més híbrids i tècnics amb una capa formativa digital.
De cara a 2025, el Clúster TIC Catalunya Sud aposta fermament per l’impuls de l’Àrea Metropolitana al Camp de Tarragona, l’atracció de talent, inversions, empreses i projectes d’alt impacte, així com per la creació d’una marca TIC territorial.