10 de Desembre

Ballet: El Trencanous

L’any turístic 2025 a la Costa Daurada: satisfactori, però sense batre rècords

per: Clara Marquiegui

De cara a 2026 es vol incrementar l’activitat de l’Aeroport de Reus i desencallar el projecte de Hard Rock, sense perdre de vista el visitant de proximitat

La Costa Daurada tanca l’any turístic 2025 amb un creixement tant en pernoctacions com en arribades de visitants. Si ens fixem en les xifres totals presentades per la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme (FEHT), 5,3 milions de viatgers han triat casa nostra com a destí de les seves vacances, fet que s’ha traduït en 20.207.150 pernoctacions. Una xifra satisfactòria i que supera la del 2019, abans de la pandèmia, però sense batre el rècord que es va viure el 2017, en què es van superar els 22 milions de pernoctacions. L’estada mitjana creix i es queda a prop de les 4 nits.

Creix el públic internacional

Pel que fa als mercats, la situació fa el tomb respecte al 2024. Enguany, el públic internacional (51,5%) ha superat el nacional (48,5%), que havia crescut molt en temps de restriccions. Els visitants de l’estat i de França continuen encapçalant el llistat de mercats, però els segueixen un fort mercat britànic i irlandès, com també els Països Baixos, que venen més enllà dels mesos forts d’estiu. També cal destacar que Alemanya ha baixat en arribades, però ha crescut en pernoctacions. És a dir, venen menys persones, però en estades més llargues. Per la seva banda, el mercat rus continua creixent de forma tímida.

Les xifres demostren els esforços desestacionalitzadors

En termes de desestacionalització, la FEHT celebra els resultats obtinguts entre gener i maig, que ha viscut un creixement del 12% des del 2019 fins ara, i entre setembre i desembre, que ha crescut en un 10%. Això es deriva de l’increment de rutes i connexions de l’Aeroport de Reus, que ha fidelitzat el públic centreeuropeu, i de la promoció del turisme esportiu, a través d’esdeveniments de diferents disciplines.

Hard Rock i la desestacionalització

Ara bé, de cara al futur, creuen que cal fer nous esforços que passen per la captació de nous mercats, com és el coreà (amb qui ja es treballa), però també per generar atracció en nous segments, un objectiu que es podria assolir amb Hard Rock. En aquesta línia, la presidenta Berta Cabré ha defensat que el projecte de Hard Rock “també seria un revulsiu per a aquesta destinació i per assolir un nivell més avançat en termes de desestacionalització”.

Sense perdre de vista el públic nacional

Per al 2026 també es vol treballar en la fidelització del públic nacional, amb noves rutes que permetin més mesos d’obertura per a l’Aeroport de Reus, i en la formació de les plantilles, per oferir més professionalitat de cara al visitant. A banda, i en relació amb l’increment de la taxa turística, defensen que no s’ha d’exercir més pressió fiscal en els mesos fora de l’estiu, com tampoc creuen viable la imposició d’un recàrrec municipal que variï segons cada poble o ciutat.

Fil de notícies

RELACIONATS