L’Escola La Vitxeta, en lluita per recuperar la línia que va perdre el curs passat

per: Paula Jansà

Des de l’AMIPA del centre assenyalen que, pel pròxim curs, no hi ha places ni per tots els germans corresponents

Les famílies de l’Escola de la Vitxeta i aquelles famílies que, segons la nova zonificació escolar de Reus, els correspon la zona D, fa mesos que esperen poder reunir-se amb els Serveis Territorials d’Educació de Tarragona per reclamar la reobertura de la línia d’I3 que el curs passat es va perdre a l’escola.

Segons expliquen des de l’AMIPA, el 19 de novembre van sol·licitar una reunió amb el Departament i no han rebut resposta fins aquesta setmana. Se’ls ha assignat la reunió pel dia 4 d’abril, més d’una setmana després que acabi la preinscripció escolar que finalitza el 26 de març. Una data que no veuen amb bons ulls perquè consideren que no té sentit dur a terme la reunió quan ja està tot dat i beneit i continuen insistint en poder-la programar abans.

El motiu de la trobada, com dèiem, és plantejar la possibilitat de reobrir la línia d’I3 que els van treure el curs passat al·legant baixa natalitat a la ciutat. A hores d’ara, segons apunten, la previsió de l’Escola La Vitxeta és sortir amb una sola línia d’I3 amb 19 places, exactament les mateixes places com germans hi ha previstos pel curs vinent.

A banda, com ja els hem explicat en diverses ocasions, la zona D compta amb només tres escoles públiques, una d’elles, La Vitxeta. Des de l’AMIPA expliquen que, tenint en compte que en aquest centre no hi haurà places més enllà dels germans, les famílies d’aquesta zona es veuran abocades a anar a sorteig en un dels altres dos centres públics de la zona i, si no obtenen plaça, hauran d’optar per un centre concertat.

Amb tot, creuen que la solució depèn d’ampliar l’oferta pública a la zona D obrint dues línies a La Vitxeta. Tot i ser conscients de la baixa natalitat, assenyalen que les mesures que s’estableixen contra la segregació escolar no són efectives a Reus perquè a la ciutat hi ha una elevadíssima matrícula viva. Apunten que una oferta amb més línies públiques i ràtios més baixes a tota la ciutat, permetria absorbir millor la matrícula viva sense arribar a la saturació actual del sistema.

Fil de notícies

AGENDA

RELACIONATS