“El tramvia pot néixer coix, si Salou no cedeix”

per: Clara Marquiegui

Després que Salou es negués a rebre un tramvia amb catenària, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic alerta que la falta d’entesa pot afectar l’arribada i la realitat del tramvia.

En els darrers dies, Salou s’ha mostrat més implacable que mai davant del fet que el tramvia creui el municipi amb catenària. El mateix alcalde, Pere Granados, explicava a Canal Reus fa una setmana que si la comissió territorial d’urbanisme del Camp no tenia en compte les seves al·legacions al projecte, anirien als jutjats.

Doncs bé, des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic creuen que “aquest posicionament és incomprensible”. El seu portaveu, Daniel Pi, ha exposat a aquest mitjà que “fer oposició a una inversió que millora el terme municipal i el fa més connectat, només es pot deure a la ignorància o a la mala fe”.

Ara bé, Pi alerta que “el tramvia pot néixer coix, si Salou no cedeix”. Un postulat que justifica amb el fet que el municipi es troba entre Cambrils i Vila-seca, que també formen part de la primera fase del projecte. A més, creu que seria una “llàstima” perquè “Salou és probablement la ciutat amb més capacitat de donar càrrega de passatgers”.

“El tramvia amb catenària és l’opció més eficient”

Pel que fa a la qüestió de la catenària, Pi exposa que hi ha una idea errònia sobre què suposarà veritablement aquest element, que, segons diu, “és crucial per a un sistema tramviari eficient”. Afegeix que les alternatives actuals no són viables: l’alimentació per terra és molt cara i l’alimentació amb bateries suposa més pes i no permet recuperar l’energia de frenat.

El projecte de la primera fase s’ha d’aprovar aquest estiu

A banda, segons sembla, el Departament de Territori de la Generalitat ja hauria acceptat un màxim d’un 15% del recorregut sense catenària, per tal de respectar els elements singulars de cada municipi.

Un departament que, segons han publicat altres mitjans citant l’ACN, ha posat de manifest que “el projecte a Salou estarà completament integrat amb les seves característiques urbanes”, com també ha refermat la seva voluntat d’aprovar el projecte de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona aquest estiu de 2024.

“El tramvia millorarà les xifres d’ús de transport públic interurbà”

Des de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic creuen que el fet que des d’inicis de segle, més de 150 ciutats europees hagin creat noves xarxes de tramvia, ha de fer que municipis com Salou facilitin l’arribada d’aquest projecte. Una iniciativa que, estan segurs, “millorarà les xifres d’ús de transport públic interurbà, al Camp de Tarragona, que són molt baixes avui dia”.

Fil de notícies

AGENDA

28 d'Octubre

RELACIONATS